Profilkläder är ingenting att fnysa åt! Tvärtom, idag kan man göra så snygga och välgjorda exemplar att folk använder dem i vått och torrt. Med det förS ditt firmanamn ut på marknaden och kommer att ge positiva associationer så länge profilkläderna ser bra ut och är slittåliga för en längre tid.

Borta är de dagar då den enda typen av profilkläder som fanns att tillgå var billiga overaller med enorma tryck eller T-shirts som föll i bitar efter första tvätten. Idag är bilden en helt annan och man har omvärderat vad ett profilplagg i själva verket är. Det är inte längre frågan om en billig engångsartikel utan snarare ett välsytt och snyggt plagg som man kan ha användning för mycket och länge.

Att träffa rätt med sina profilkläder innebär att man har en mottagare som inte bara blir glad för en trevlig present utan dessutom kommer att få stor användning för dem. Det behöver absolut inte handla om att gå omkring med profilkläder på jobbet utan kan i stället vara något som mottagaren använder på gymmet, under semestern eller varför inte när han eller hon är ute med vänner? Poängen är att plagget skall synas så mycket som möjligt, och ju fler kontexter det används i, desto mer kommer folk att se din logo.

Se därför till att ta dig tid att tänka igenom dina profilkläder och vem de skall hamna hos. Kanske du har ett företag där kunderna tenderar att vara sportiga. Ge dem då ett eller ett par användbara träningsplagg som de kommer att använda om och om igen. Är de istället soldyrkare som spenderar det mesta av sin fria tid på semester? Ge dem en snygg badhandduk! Gillar de att picknicka ute i skogen? En mössa, en termos och ett vindställ! Ju mer gåvan passar desto mer kommer den att bli använd och på så sätt blir marknadsföringen effektivast!